سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاوره آنلاین وسواس فکری در سایت ویکی روان

مشاوره وسواس چیست؟

مشاوره وسواس فرآیندی است که در آن متخصص روانشناس به بررسی و تحلیل دلایل بروز اختلال وسواس در مراجع می پردازد و در طی جلسات مشاوره روانشناسی درمان وسواس، به درمان قطعی آن مبادرت می ورزد. 

منبع: مشاوره آنلاین وسواس فکری ویکی روان


منظور از وسواس چیست؟

وسواس، یک اختلال روانی بسیار شایع در میان مردم است که با تکرار یک سری اعمال ناخواسته در فرد شروع و به مرور زمان زیادتر می شود تا در نهایت از کنترل خارج گردد و تمام جنبه های زندگی فرد را تحت شعاع قرار دهد.

به طور کلی، وسواس حاصل افکار آشفته در ذهن فرد است که او را مجبور به انجام کارهایی میکند که بعضا خود از انجام آنها رضایت ندارد اما دارای اختیار برای انجام ندادن آن نیر نمی باشد.

چه وسواس هایی قابل درمان است؟

انواع بیماری وسواس بسیار زیاد است و با تغییر در سبک زندگی انسان، تعداد بیشتری از این بیماری در حال ایجاد و گسترش می باشد.

در طی جلسات مشاوره آنلاین وسواس یا حتی مشاوره حضوری، متخصص روانشناس می تواند تمام انواع این بیماری را درمان نماید. 

چند نوع مشاوره وسواس داریم؟

مرسوم ترین جلسات مشاوره برای درمان وسواس عبارتند از:

  • مشاوره وسواس فکری
  • مشاوره وسواس فکری عملی
  • مشاوره وسواس تمیزی
  • مشاوره وسواس کرونا
  • مشاوره وسواس احتکار 

و بسیاری دیگر از انواع جلسات مشاوره برای درمان وسواس 

مشاوره روانشناسی وسواس چند نوع است؟

وسواس به روش های متفاوتی درمان می شود. هر یک از این روش ها می بایست تحت نظر مشاور روانشناس متخصص در زمینه درمان وسواس صورت بگیرد تا در روندی مشخص و حساب شده بر این بیماری غلبه شود.

مشاوره وسواس انواع متفاوتی دارد که در ادامه با مهم ترین آنها آشنا می شوید:

1- رفتار درمانی

اگر چه انواع مختلفی از درمان ‌های رفتاری برای درمان وسواس وجود دارد، اما بیشتر بر مواجه شخص با ترس هایش متمرکز است.

این مواجهه به شما فرصت می‌دهد که اطلاعات جدیدی به دست آورید و امیدوار باشید که بدترین ترس‌ ها را در جلسه مشاوره وسواس برطرف کنید.

2- مواجهه و پیشگیری از واکنش

 یکی از رایج‌ ترین و موثرترین روش ‌های رفتار درمانی در جلسات مشاوره وسواس، مواجهه و پیشگیری از واکنش است. این روش شامل مواجهه با اضطراب ناشی از وسواس و پیشگیری از عادت ها به منظور کاهش اضطراب است.

این چرخه مواجهه و جلوگیری از واکنش تکرار می شود تا زمانی که دیگر با وسواس یا اجبار خود مشکلی نداشته باشید.

جلسه مشاوره درمان وسواس چقدر طول می کشد؟

بسته به نوع و شدت بیماری وسواس، تعداد جسات مشاوره روانشناسی وسواس متغیر می باشد.

معمولا درمان قطعی وسواس شدید، شامل 10 تا 20 جلسه مشاوره است که هر کدام حدود 60 دقیقه طول می‌کشد. این جلسات معمولا در کلینیک درمان وسواس یا به صورت آنلاین و تصویری برگزار می‌گردد و از شما خواسته می‌شود تمرینات را در خانه هم انجام دهید.

هر متخصص روش درمانی خاص خود را دارد و بر حسب شرایط فرد مراجع، این روش های درمانی تغییر خواهند کرد.

انواع جلسه مشاوره برای درمان وسواس چیست؟

همانطور که قبلا در ویکی روان گفته شد، جلسات به سبک های متفاوتی برای درمان وسواس برگزار می شوند که در ادامه به آنها آشنا می شوید.

1- مشاوره وسواس حضوری

افراد زیادی برای غلبه بر وسواس به کلینیک درمان وسواس مراجعه می کنند. متاسفانه تعداد کلینیک درمان وسواس که تخصصی در این زمینه فعالیت کنند زیاد نیست.

به همین خاطر پیدا کردن مشاور روانشناس برای درمان وسواس کار دشواری است.

مشاوره حضوری درمان وسواس مختص افرادی است که امکان حضور فیزیک در کلینیک درمان وسواس را داشته باشند و بتوانند جلسات زیادی این کار را انجام دهند.

2- مشاوره وسواس تلفنی

ارتباط تلفنی یکی دیگر از راه های درمان وسواس است اما به دلیل عدم برقراری ارتباط تصویری بین مشاور و مراجع، مشاوره وسواس تلفنی از کیفیت و اثر بخشی بالایی برخوردار نمی باشد و معمولا به ذکر چند تکنیک برای درمان وسواس ختم می شود.

به طور کلی مشاوره وسواس تلفنی برای آن دسته از مراجعین کاربرد دارد که می خواهند در مورد بیماری خود اطلاع کسب کنند و جلسات مشاوره برای درمان وسواس را به صورت حضوری در کلینیک درمان وسواس یا تماس آنلاین برگزار نمایند.

3- مشاوره آنلاین وسواس

غلبه بر بیماری وسواس نیازمند صرف زمان و ارتباط مستمر مشاور روانشناس وسواس و فرد متقاضی می باشد. اگر این ارتباط به صورت تصویری انجام شود بیشترین میزان کارایی را به همراه خواهد داشت.

مشاوره آنلاین وسواس یک ارتباط تصویری و صوتی است که بین مشاور روانشناس و فرد مراجع انجام می شود.

جلسات مشاوره آنلاین وسواس به دلیل تصویری بودن، نسبت به دیگر انواع راه های درمان وسواس مانند مشاوره وسواس تلفنی یا حتی مشاوره وسواس تلگرام (تایپی) بسیار اثر بخش تر می باشد. مشاوره وسواس آنلاین برای افرادی که دسترسی به مشاور خبره و باتجربه ندارند بهترین گزینه ممکن می باشد.

هزینه مشاوره روانشناسی وسواس چقدر است؟

هزینه مشاوره وسواس به عوامل بسیاری مانند:

  • شدت بیماری 
  • نوع بیماری
  • تعداد جلسات
  • میزان تخصص و تجربه مشاور روانشناس
  • نوع جلسات مشاوره

بستگی دارد.

منظور اینکه، هزینه هر جلسه مشاوره روانشناسی درمان وسواس برای هر مشاور روانشناس متفاوت است و در اصل تعداد جلسات، هزینه مشاوره وسواس آنلاین یا حضوری را مشخص می کند.

اما اگر از بیماری وسواس رنج می برید، بیشتر تمرکز خود را بر درمان قطعی قرار دهید نه هزینه های درمانی که به نسبت هزینه های جاری بسیار کمتر می باشند.

چرا دنبال مشاوره وسواس رایگان نباشم؟

درمان وسواس، انرژی و زمان زیادی از مشاور روانشناس می برد. مانند هر حرفه دیگر، متخصصین روانشناس هم در قبال خدمات خود هزینه ای را دریافت می کنند.

به هیچ عنوان در مشاوره وسواس رایگان درمان قطعی انجام نمی شود و بعضا اطلاعات نادرستی در مورد بیماری به فرد متقاضی داده می شود.

فارغ از نوع مشکلات روحی روانی که از آن رنج می برید، اگر به دنبال درمان قطعی وسواس هستید، به هیچ عنوان سراغ استفاده از مشاوره وسواس رایگان نباشید و با انتخاب یک مشاوره خبره و باتجربه و پرداخت هزینه معقول، یک بار برای همیشه این اختلال مهلک را درمان کنید.

همچنین پیشنهاد می کنیم به جای استفاده از مشاوره وسواس تلفنی، از انواع مشاوره حضوری یا مشاوره آنلاین وسواس استفاده کنید، تا در تعداد جلسات کمتر، نتیجه بهتری دریافت نمائید.

خدمات سایت مشاوره روانشناسی ویکی روان برای درمان وسواس

سایت مشاوره روانشناسی آنلاین ویکی روان، ارائه دهنده خدمات مشاوره آنلاین وسواس به تمام فارسی زبانان از سراسر دنیا می باشد. در همین صفحه می توانید با انتخاب مشاور روانشناس متخصص، در هر زمان و هر مکان، با مشاور خود صوتی و تصویری ارتباط برقرار نمائید و جلسه مشاوره درمان وسواس برگزار کنید.

منبع: مشاوره آنلاین وسواس فکری ویکی روان